12 ژانویه 2023 - در یک ویدئو، دکتر کارتیکیا کوهلی، مشاور داخلی از موسسه علوم و تحقیقات Sitaram Bhartia، در دهلی نو، اهمیت تست HbA1c را توضیح داد و نظر مخالف خود را در مورد تصور نادرست پیرامون "یوگا به عنوان تنها درمان دیابت" اعلام کرد. ما خلاصه ای از صحبت های دکتر کوهلی را در این مقاله برای شما آورده ایم، در صورت تمایل به شنیدن صحبتهای ایشان به لینک منبع مراجعه کنید.

دکتر کوهلی، گفت: آزمایش HbA1c یا آزمایش هموگلوبین گلیکوزیله، میانگین سطح قند خون را در طی چند ماه اندازه گیری می کند، که نشان دهنده کنترل طولانی مدت قند خون در دیابت است. این آزمایش در مدیریت دیابت بسیار مهم است، زیرا بر خلاف سایر آزمایش‌هایی که فقط تصویری از سطوح فعلی ارائه می‌دهند، دید جامعی از میزان کنترل قند خون در طول زمان ارائه می‌دهد. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی از نتایج HbA1c برای ارزیابی اثربخشی درمان، تعیین اهداف شخصی و تنظیم درمان برای مدیریت بهتر دیابت و کاهش خطر عوارض استفاده می کنند.

او در مورد یوگا گفت: در حالی که یوگا دارای فواید بالقوه ای برای سلامتی است، از بین بردن این تصور غلط که به تنهایی می تواند دیابت را درمان کند، ضروری است. در حالی که مدیریت دیابت با افزایش انعطاف‌پذیری و کاهش استرس، بهبود می یابد، دیابت یک وضعیت پیچیده است که نیاز به رویکردی جامع دارد. ژنتیک، سبک زندگی و رژیم غذایی نقش مهمی در دیابت دارند. مدیریت واقعی شامل مصرف دارو، تغییر شیوه زندگی، کنترل رژیم غذایی، ورزش منظم و نظارت پزشکی است. بنابراین، در حالی که یوگا مفید است، تکه ای در پازل است، نه تنها راه حل دیابت.

منبع:

https://medicaldialogues.in/diabetes-endocrinology/what-is-hba1c-test-for-diabetes-diagnosis-can-yoga-alone-cure-diabetes-dr-kartikeya-kohli-122998